آمریکا: عوامل جمهوری اسلامی برای دامن زدن به شکاف در آمریکا خود را «کنشگر» جا می‌زنند

«عوامل جمهوری اسلامی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا از اعتراضات حامیان فلسطینیان‌ سوء‌استفاده می‌کنند»

متن بیانیه و آوریل هاینز-بااستفاده از آرشیو خبرگزاری فرانسه

آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه‌ای تحت عنوان «تلاش‌های اخیر ایران برای نفوذ» هشدار داد که عوامل جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های اخیر با سوء‌استفاده از اعتراضان حامیان فلسطینیان، در آستانه انتخابات به‌دنبال دامن زدن به شکاف در آمریکا هستند.

در این بیانیه آمده است: «عوامل مرتبط با حکومت ایران را شناسایی کردیم که خود را به جای فعال و کنشگر جا می‌زنند و به دنبال تحریک معترضان و تامین منابع مالی برای آنها هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هاینز با هشدار به آمریکایی‌ها در زمینه عواملی که در فضای اینترنت و آنلاین ناشناس‌اند و آنها را نمی‌شناسند گفت: «می‌دانم آمریکایی‌هایی که در این اعتراضات هستند از روی حسن‌نیت در این اعتراضات شرکت می‌کنند اما این مهم است که هشدار دهیم عوامل خارجی به‌دنبال بهره‌برداری از این اعتراضات به نفع اهداف خود هستند.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز اخیرا برای جوانان آمریکایی حاضر در اعتراضات علیه اسرائیل و به نفع فلسطینیان نامه نوشته است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ماه مه نیز در جلسه استماع کنگره درباره شدت گرفتن تلاش‌های عوامل خارجی برای تضعیف نهادهای دمکراتیک در آمریکا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ هشدار داده بود.

او هشدار داده بود که نفوذ سایبری و فعالیت‌های این عوامل با پشتوانه سرویس‌های اطلاعاتی حکومت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی تشدید شده است.